Crescent F50GLX

Veteranmopeder har dem senaste året EXPLODERAT i popularitet. Vilket har gjort det omöjligt att köpa en veteranmoped för en rimlig summa pengar...
Som "tur" är hade jag en F50-ram i boden. Dock långt ifrån komplett..
Bredvid ramen står det ett Yamaha RD125LC lik, med sönderostad motor, mer komplett än F50'n.

Då fick jag upp ögonen... F50'n saknar hjul och framgaffel. Kanske sno framgaffeln och hjulen från RD125:an?
Motorn då? Nej, jag vill ha en gammal standard sachsmotor, som jag lätt skrämmer upp.

Så kort och gott, en Crescent F50GLX med RD125-hjul och framgaffel!

Byggserie? Jajjamän!
Den har ni här.

Asvnitt 1: BYGGSTART OCH SHIMSNING AV MOTOR



Avsnitt 2: DEL 2 - MOTORRENOVERING OCH DUCATI TÄNDSYSTEM



Avsnitt 3: PORTNING OCH FÖRBRÄNNINGSRUM



Asvnitt 4: RD125 DELAR!



Avsnitt 5: TOPPFÄSTE, BROMSSTAG & LYKTHÅLLARE



Avsnitt 6: TILLVERKAR SIDOKÅPOR



Avsnitt 7: BLÄSTRING OCH TRASIG SVETS....



Avsnitt 8: PREPP FÖR LACKERING & NYA SVETSAR



Avsnitt 9: LACKERING & BESTÄLLNING UTAV DELAR!



Avsnitt 10: ÄNNU MER LACKERING!



Avsnitt 11: POLERING OCH MONTERING!



Avsnitt 12: SKÄRMAR, SADEL OCH DÄCK



Avsnitt 13: AVGASRÖR, PAKETHÅLLARE & STYRE



Avsnitt 14: STYRE, BATTERI & FÖRSTA STARTEN!



Avsnitt 15: ELDRAGNING, FRAMLYKTA OCH KOSO!



Avsnitt 16: PROVKÖRNING, VÄXELINSTÄLLNING & 3-LAMELLSKOPPLING